یکی از روش های بازاریابی که موجب ارتقا شخصیت حقیقی و اعتباری کسب و کار شما می شود برنامه ی وفاداری یا باشگاه مشتریان می باشد که به صورت کلی از 3 طریق باعث افزایش درآمد و سود می شود:
برای رشد در کسب و کارتان لازم است که این سه قانون را رعایت کنید:
1) ایجاد یک رفتار درست در مشتریانی که احتمال خریدشان وجود دارد بسیار خشنود و باادب به صورتی که مشتری خود خواهان این خرید باشد و احساس راحتی کند.
2)اگر بتوانید تشخیص دهید که کدام مشتری ها احتمال خرید مجدد کمتری دارند کمتر منابع بازارابی خود را خرج می کنید و انرژی خود را برای مشتری اصلی نگه میدارید.
3) اهمیت دادن به مشتری و سلیقه آن و رفع نیاز مشتری را سرلوحه کار خود قرار بدهید
از کارت وفاداری به عنوان یکی از رایج ترین انواع برنامه های وفاداری نام میبریم که در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است . این کارت ها بسیار به کارت های اعتباری شبیه هستند و صاحب کارت را تبدیل به یک عضو وفادار می کنند.
تقریبا 75% مردم آمریکا حداقل یکبار از این کارت ها استفاده کرده اند که از بین آنها حدود یک سوم افراد خریدار صاحب دو کارت وفاداری بوده اند که نشان از اهمیت این کارت ها می دهد.
کارت های وفاداری دارای اسامی متفاوت و زیادی است به این دلیل که معمولا مشتریان این اسم را خوشایند نمی بینند از نام هایی که جایگزین این اسم می شود می توان به کارت عضویت، کارت امتیاز، کارت اعتباری و کارت باشگاه مشتریان نام برد.
استفاده از این کارت خوان ها بسیار وسیع است و شما در مکان های مختلفی مثل کافه ها، رستوران ها، برای فروش محصولات ارایشی و بهداشتی، شرکت های تعاونی، خدمات تفریحی و حتی مکان های تفریح و سرگرمی استفاده کنید. این کارت ها تمامی موارد را زیر نظر می گیرد و در تمامی کسب و کار ها می توانید از آنها استفاده کنید.