سقف کارت کشیدن با دستگاه های کارتخوان

فهرست مطالب

سقف کارت کشیدن با دستگاه های کارتخوان

کارت های ATM کارت هایی هستند که برای انجام عملیات هایی چون دریافت اطلاعات حساب، دریافت وجه، اعلام موجودی، انتقال وجه و… استفاده میشوند.
با پیشرفت روزافزون صنعت بانکداری میتوان گفت که دیگر فردی وجود ندارد که از کارت بانکی استفاده نکند. همچنین با پیشرفت تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه کارتخوان تمامی خرید و فروش ها با کارت های عابربانک صورت میگیرد. کارت های بانکی درواقع تحولی بزرگ در نظام مالی تمامی کشورهای دنیا به وجود آوردند و در پی آن دیگر نقش وجه نقد کمرنگ و کمرنگ تر شدن و کارت های بانکی جایگزین پول های کاغذی شدن.

لازم به ذکر است که تداوم استفاده از کارت های بانکی به جای وجه نقد بدلیل مزایایی است که کارتهای عابر بانک دارد مانند امنیت بالا، عدم نیاز به حمل پول، پرداخت آسان و… همانطور که میدانید امنیت کارت های بانکی بدلیل رمز 4 رقمی است که دارند و تا زمانی که فرد دیگر رمز کارت شما را نداشته باشد نمیتواند خریدی انجام بده و از شما سوء استفاده کنند.

امروزه، امنیت کارت‌های بانکی به اندازه‌ای فراتر رفته است که از رمزهای پویا و یکبار مصرف استفاده می‌شود. این اقدام باعث می‌شود که افراد سودجو حتی با استفاده از روش‌های مختلف اینترنتی نتوانند به رمز کارت بانکی شما دسترسی پیدا کنند. اگر در طول روز هزینه‌های خود را از طریق دستگاه‌های کارتخوان با یک کارت بانکی پرداخت می‌کنید، باید اطلاع داشته باشید که بانک مرکزی به منظور جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری، سقف تراکنشی برای کارت کشیدن از دستگاه کارتخوان تعیین کرده است.

همانطور که میدانید دستگاه های کارتخوان به دلیل مزایا و قابلیت های زیادی که دارند تقریبا در همه ی کسب و کار ها اعم از فروشگاه، مراکز خرید، رستوران ها و… استفاده میشود.دستگاه های کارتخوان به طور کلی به دو نوع ثابت و سیار تقسیم میشوند.
حداکثر مبلغ خرید و انجام تراکنش به وسیله دستگاه های کارتخوان با هر کارت بانکی متفاوت است و در روز 500 میلیون ریال(50 میلیون تومان) میباشد و برای هر شخص با هر تعداد کارت بانکی حداکثر مبلغ خرید 1 میلیارد ریال(100میلیون تومان)میباشد.

یکی دیگر از روش هایی که برای انتقال وجه بانکی استفاده میشود، استفاده کردن از شیوه کارت به کارت است که یا از طریق دستگاه های عابر بانک و یا حتی از اپ های موبایلی که به این منظور طراحی شده اند قابل انجام است

  • در روش انتقال وجه کارت به کارت، یکسری محدودیت در خصوص حداکثر مبلغ قابل انتقال وجود دارد و افراد از این روش نمیتوانند انتقال وجه نامحدود داشته باشند.
  • سقف انتقال وجه بانکی در تراکنش های بانکی کارت به کارت از عابر بانک حداکثر روزانه تا 10 میلیون تومان است.
  • سقف انتقال وجه از طریق اپلیکیشن های موبایل، بسته به نوع بانکی که شخص در آن حساب دارد میتواند روزانه از یک میلیون تومان تا پنج میلیون تومان میباشد.

برای مشاوره و خرید انواع کارتخوان با ما تماس بگیرید.

سقف کارت به کارت بانک های مختلف

در گذشته سقف کارت به کارت در اپلیکیشن های پرداخت برای بعضی از بانک ها 3 میلیون تومان و برای برخی دیگر از بانک ها 1 میلیون تومان در یک شبانه روز بود. امابه تازگی به دستور بانک مرکزی، شرکت شاپرک سامانه هاب را به منظور افزایش امنیت در تراکنش ها و جلوگیری از سوِء استفاده راه اندازی شده است که با اضافه شدن بانک ها به سامانه هاب شاپرک، سقف کارت به کارت آنها نیز افزایش پیدا کرده است.

کارت هایی که در زیر مشاهده میکنید کارت هایی هستند که به سامانه شاپرک متصل شده اند به با این اتصال سقف کارت به کارت این کارت ها به 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

  • بانک ملی ایران
  • بانک پارسیان
  • بانک ملت
  • بانک رفاه کارگران
  • بانک کشاورزی
  • بانک مسکن
  • بانک توسعه تعاون
  • بانک خاورمیانه
  • بانک پاسارگاد
  • بانک اقتصاد نوین
  • بانک صادرات
  • بانک گردشگری

علت محدودیت انتقال وجه بانکی چیست؟

علت اعمال این سقف واریز از طرف بانک مرکزی جلوگیری از از پولشویی و کلاه برداری است.حتی مشتریان میتوانند با داشتن توکن بانکی انتقال های خود را با ذکر دلیل انتقال وجه انجام دهند.

سقف کارت به کارت از دستگاه عابر

در صورتی که انجام عمل کارت به کارت به صورت حضوری در بانک صورت بگیرد میتوانید تا 50 میلیون تومان تراکنش کارت به کارت انجام دهید. اما انجام عملیات کارت به کارت بصورت اینترنتی تا سقف 100 میلیون تومان است و امکان انتقال بیشتر از آن وجود ندارد.

سقف کارت به کارت از طریق تلفن همراه

منظور از کارت به کارت به وسیله گوشی، استفاده از نرم افزارهای بانکی که برای موبایل ساخته شده وبرای انتقال وجه از کارتی به کارت دیگراستفاده میشود است. درحال حاضر سقف کارت به کارت به وسیله گوشی و نرم افزارهای همراه بانکی که فرایند احراز هویتی خود را در بانک عامل انجام داده اند تا سقف 10 میلیون تومان میباشد.

البته سقف کارت به کارت با اپلیکیشن های آپ، دیجی‌پی و… تا 5 میلیون تومان است. اما به شرطی که شماره تلفنی که رمز دوم برای آن ارسال میشود و شماره حساب مطعلق به یک نفر باشد.

برای مشاوره و خرید انواع کارتخوان با ما تماس بگیرید.

بر اساس تصمیم هیات عامل بانک مرکزی سقف تراکنش های بانکی با افزایش واقعا چشمگیری روبرو شده است و بر این اساس مبلغ تراکنش های خرید روزانه از هر کارت به یک میلیارد ریال (100 میلیون تومان) افزایش یافته است. این دستور را همانطور که گفتیم مطابق با جلسه هیات عامل بانک مرکزی که در تاریخ 1401.07.23 در خصوص موارد ماده 12 دستورالعمل شفاف سازی تراکنش های بانکی اشخاص برگزار شد.
قبل از این دستور بیشترین مبلغ خریدی که از طریق دستگاه POS(دستگاه کارتخوان) و IPG(درگاه پرداخت اینترنتی) با هرکارت در روز تا سقف 500 میلیون ریال معادل 50 میلیون تومان بوده است اما الان با این تصمیمی که صورت گرفت این مبلغ به یک میلیارد ریال معادل 100 میلیون تومان تغییر کرده است.

نحوه افزایش سقف تراکنش بانکی

زاگرس پی راه حل های دیجیتالی مبتنی بر پایانه های فروشگاهی هوشمند را برای مشتریان در لجستیک، خرده فروشی، امور مالی، مراقبت های پزشکی، تولید، حمل و نقل و سایر صنایع ارائه می دهد و برای نیل به اهداف خود با انتقال تکنولوژی ساخت دستگاه کارتخوان اندرویدی به ایران مجوز تولید سالانه بیش از 250 هزار پایانه فروشگاهی بر پلتفرم اندروید را از شرکت Urovo دریافت کرده است و با انعقاد قرارداد با اکثر شرکت های PSP و دریافت لایسنس سوئیچ پرداخت کلیه خدمات حوزه پرداخت را به مشتریان خود ارائه می نماید.

تماس با زاگرس پی
شماره تماس: 08331420000
دفتر مرکزی:کرمانشاه - میدان آزادی - مجتمع متخصصین آزادی - طبقه 2
آدرس کارخانه:کرمانشاه- شهرک صنعتی بیستون، میدان شهید مدنی، خیابان تلاش 2
ساعت کاری: 7روز هفته پاسخگوی شما هستیم.
ایمیل:Info@kpzagros.ir
شبکه های اجتماعی

نمادها

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه فن آوری کیان پرداز زاگرس می باشد.

پشتیبانی
مشاوره واتس اپ
0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button